Rozhodli ste sa zviditeľniť svoje podnikanie na internete alebo hľadáte virtuálnu adresu pre nový eshop? Poradíme vám, ako si vybrať doménu pre svoju webovú stránku.
Budovanie brandu
Pokiaľ sa vydáte cestou vlastného brandu (značky), musíte vymyslieť názov, ktorý bude dostatočne zaujímavý a pri tom ľahko zapamätateľný pre budúcich zákazníkov. Výhodou budovania značky pod vlastným názvom je, že ak je názov kreatívny, je pomerne veľká šanca, že doména bude stále voľná.
Nevýhodou je, že zo začiatku budete musieť potenciálnych zákazníkov oboznamovať s názvom. A ten im opakovať dovtedy, kým sa z neho stane známy pojem. V komunikácii môžete tento názov vysvetliť a prípadne objasniť príhodu, ako ste sa k nemu dostali. Spomeňte si, s akou myšlienkou ste vymýšľali názov pre svoje podnikanie. Čo ste chceli, aby názov vyjadroval? Inšpiroval vás niekto z rodiny alebo životný osud? Zákazníci milujú príbehy, a preto nie je dôvod, aby ste im ho nerozpovedali. Takto budú s vami zákazníci sympatizovať a oveľa ľahšie sa im zapáčite.
Kľúčové slovo
Ak sa bude v doméne nachádzať kľúčové slovo, ktoré vyjadruje činnosť vášho podnikania, nebude to úplne na škodu. Najmä, ak to dokážete podporiť relevantným obsahom na vašom webe. Ak si však v doméne vytýčite pole pôsobnosti bez poriadnej úvahy, môže vás to v budúcnosti značne obmedziť. Pokiaľ stále robíte rovnakú podnikateľskú činnosť, niet dôvod na obavy.
Čo však robiť v prípade, ak chcete pole pôsobnosti zmeniť? Pokiaľ sa vaše služby alebo sortiment doplnia o niečo priamo súvisiace s vašou pôvodnou činnosťou, je to v poriadku. No úplný obrat už nebude tak ľahko možný, keďže doména už nebude dávať zmysel. Pri jej výbere tak treba myslieť vopred na to, kam by ste sa v podnikaní chceli dostať za pár rokov a podľa toho učiniť rozhodnutie.
Pri kúpe správnej domény vám pomôže aj analýza kľúčových slov. Dobrá marketingová agentúra vám vypracuje analýzu, v ktorej odfiltrujete málo vyhľadávané frázy a naopak privedie vás k tým najvyhľadávanejším, ktoré sú vhodné pre vaše podnikanie.
Lokalizácia podnikania
V doméne sa spolu s predmetom podnikania môže nachádzať aj miesto, v ktorom pôsobíte. Toto určite nie je východisko pre eshopy či činnosti podnikania s celoslovenskou pôsobnosťou. Lokálny remeselník však sotva pôjde opraviť niečo na vašom dome na druhom konci republiky. Práve lokálny biznis je dobré podporiť webovou stránkou, ktorá beží na doméne s určením miesta.
Prípony
Pokiaľ nájdete správny názov pre váš biznis, nastal čas premýšľať nad tým, koľko domén si chcete uchmatnúť. Web so slovenskou príponou (.sk) je klasika, ktorou nič nepokazíte. V prípade, že chcete v budúcnosti expandovať do zahraničia, nenechajte nič na náhodou a zakúpte si generickú doménu s rovnakým názvom a príponou .com už teraz. Konkurencia nespí a tá môže okrem parazitovania aj poškodiť vaše dobré meno. Prípony pre jednotlivé krajiny (.cz), v ktorých zvažujete pôsobiť, tiež stoja za zváženie.
Jednoduchá cesta
Na záver pripájame pár jednoduchých rád, ako si vybrať doménu. Radšej vsaďte na doménu s jednoduchým a ľahko zapamätateľným názvom, bez pomlčiek a iných okrás s klasickými príponami .com či .sk. Hoci sú v súčasnosti dostupné aj rôzne kreatívnejšie variácie prípon (store, tech, blog), na Slovensku nie sú až tak veľmi etablované na trhu. Dobrý názov webovej stránky však môže v kombinácii s atypickejšou doménou vyniknúť a pôsobiť ako zaujímavý prvok, ktorý púta pozornosť. Situácia s vývojom vášho budúceho webu sa developerom značne uľahčí, ak doména a hosting sú u toho istého poskytovateľa.
Sledujte nás na Instagrame a Facebooku!
Stále neviete, ako si vybrať doménu?
Ak potrebujete pomôcť s analýzou kľúčových slov pre výber domény alebo vytvoriť novú webovú stránku či redizajnovať tú súčasnú, kontaktujte nás. Tešíme sa na spoluprácu.