Máte webovú stránku pre svoj biznis, no zákazníci ju opúšťajú bez toho, aby vás kontaktovali či nakúpili? Poradíme vám, aké chyby nerobiť a ukážeme vám, ako tvorba webovej stránky môže byť čo najefektívnejšia.
Chýbajúce informácie
Pri vypĺňaní informácii o produkte či službe množstvo firiem zabúda na dôležitý fakt. Spoločnosť, ktorá dané produkty ponúka, považuje určité informácie za triviálne, a preto ich v popisoch nespomenie. Pri vytváraní webovej stránky však musíte rátať s tým, že texty si bude čítať široké publikum. Viacerí zákazníci sa v danej téme neorientujú tak dobre ako vy, a preto nemusia chápať súvislosti. Skúste sa čo najviac vžiť do kože zákazníka a uľahčite mu pochopenie textov do najväčšej možnej miery.
Responzívny web
Súčasný trend hovorí, že väčšina zákazníkov sú používatelia mobilných telefónov. A niet sa čomu diviť. Mobil je po ruke vždy, keď si potrebujeme spríjemniť čakanie alebo vyhľadať potrebné informácie. Prečo sa nepriblížiť bližšie k zákazníkom tým, že vylepšíme zobrazovanie webu na mobilných zariadeniach? Chceme sa im predsa zapáčiť, aby nám dali prednosť pred konkurenciou.
UX design
Používateľská skúsenosť hrá dôležitú rolu pri tvorbe webu. Podstránky, menu, ikony, no aj farebná tonalita by mala byť prispôsobená čo najviac zákazníkom, aby surfovanie bolo efektívne, užitočné a rýchle. Je potrebné sa sústrediť na jednoduchosť použitia, no netreba podceňovať logickú stavbu webovej stránky, ale aj jej textov.
Pohyblivé slidery
Ak webovú stránku preplníte slidermi (komponent, ktorý premieta viaceré obrázky), pozornosť zákazníkov bude stratená. Nebudú sa vedieť sústrediť na čítanie textu a nezapamätajú si nič z 15 obrázkov, ktoré sa pred ním menili. Zvoľte teda radšej pár efektívnych statických obrázkov.
Vyskakovacie okná
Pozor by ste si mali dať aj na vyskakovacie okná. Pokiaľ chcete zákazníkov informovať o doprave zdarma či aktuálnej zľave 2 + 1, pokojne na nich táto dôležitá informácia môže vyskočiť. Aj tu je menej viac, preto jedno takéto pop-up okno na stránke stačí. Zákazníkov ľahko otrávite, tým, že budú každú chvíľu musieť niečo odklikávať a nebudú môcť rýchlo a jednoducho nájsť to, čo hľadajú.
Nefunkčné stránky
Zákazník klikne na button, no nenájde to, čo hľadal. Tlačidlo ho presmeruje iba na chybovú hlášku 404 „Page Not Found“. Na webovej stránke musia byť všetky odkazy 100% funkčné, najmä ak ide o tabuľku veľkostí a iné dôležité informácie. Zákazníka omrzí bojovať s vašou stránkou a rýchlo ju opustí.
Rýchlosť webu
Rýchlosťou, akou načítava prehliadač váš web môže ovplyvňovať množstvo faktorov. Nie je to len o zlom internetovom pripojení na strane zákazníka. Svoju úlohu zohráva aj veľkosť obrázkov, pohyblivé slidery, neaktulizované verzie…
SEO
Samostatnou kapitolou v tvorení web stránok je SEO, čiže optimalizácia pre vyhľadávače. Pri tvorení stránky netreba zabúdať ani na tento element, pretože pomáha zlepšiť pozície vo vyhľadávaní a tiež dokáže mať vplyv na nižšiu sumu za PPC (pay per click) reklamy vo vyhľadávačoch.
Sledujte nás na Instagrame a Facebooku!
Tvorba webovej stránky od nás
Ak potrebujete web stránku alebo chcete redizajnovať tú súčasnú, kontaktujte nás telefonicky alebo emailom. Tešíme sa na spoluprácu!