Dávno už neplatí, že fotografia na sterilnom pozadí predáva. Zákazník chce síce jasne vidieť, čo si objednáva, avšak dôležitú úlohu hrá aj predstavivosť. Prezentujte svoj produkt tak, aby zákazník vedel fantazírovať o tom, kam ho umiestni alebo na čo ho bude používať. Produktová fotografia už jednoducho nestačí.
Potraviny
Fotografia jedla, ktoré je zabalené v obale, vám zisky nezdvihne. Zákazník má právo vidieť, čo si objednáva a čo môže doma očakávať pri rozbalení zásielky. Prezentujte svoj produkt teda viacerými obrázkami – s obalom aj bez neho. Naservírujte jedlo tak, ako by sa podľa vás malo konzumovať. Dajte zákazníkom nápady, s čím je dobré váš produkt kombinovať alebo na prípravu akého pokrmu ho môžu využiť. Ak sa im budú pri prezeraní obrázkov zbiehať sliny, len ťažko odolajú vloženiu tovaru do nákupného košíka. Máte eshop s jedlom? Prečítajte si, akým chybám sa môžete vyvarovať.
Pomôcky v kuchyni
Tu platia rovnaké zásady ako pri jedle. Ukážte zákazníkom prostredníctvom vašich fotografii, ako krásne sa dajú zdobiť torty s pomocou vášho produktu. Aj vy ste vždy chceli vedieť vyrezávať zaujímavé tvary do ovocia či zeleniny na obložené misy pre svojich hostí? Zákazník chce vidieť, že s vašimi pomôckami to dokáže. Vmestia sa na tento etažér cupcakes so zaujímavo zdobenou polevou? Odpovedzte svojim zákazníkom na nevyslovené otázky správnymi fotografiami.
Spotrebiče
Zákazník sa rád pozrie na to, ako mu ponúkané spotrebiče uľahčia domáce práce. O to viac bude túžiť po robotickom vysávači, ak uvidí video, kde vysal chumáče psích chlpov. Zvládnem sa s týmto mopom dostať aj do rohov? Vizuálnych ukážok, ktoré potvrdia kvalitu produktu, nikdy nie je dosť. Predstavte si nadýchané vafle poliate javorovým sirupom. Vaflovač z vášho obchodu bude pôsobiť hneď o niečo príťažlivejšie.
Bytové vybavenie
To, ako môže vyzerať váza, soška, hodiny, koberec či vankúše v interiéri, uvidia vaši zákazníci na fotografiách na eshope. Nie je to však len dobrá metóda na podporenie ich predstavivosti, ale aj trik ako ich môžete nabádať k väčšiemu nákupu. Deka, ktorú si chcú zaobstarať na novú sedačku vyzerá skvelo presne s tými vankúšmi, ktoré ste na fotografiu naaranžovali. Zákazníci si tak k deke zaobstarajú aj vankúše, ktoré pôvodne ani nezamýšľali meniť.
Oblečenie
Oslovte čo najširšiu skupinu zákazníkov tým, že skombinujete svoj produkt s rôznymi štýlmi. Skúste nastajlovať romantický outfit, ale aj viac sexi alternatívu, no môžete potešiť aj rebelské duše a skúsiť rockerský look. V správnej kombinácii vie byť množstvo produktov veľmi tvárnymi.
Drogéria a kozmetika
Poznáte to, lak na nechty vo fľaštičke a po nanesení sa zvykne líšiť farebným odtieňom. Niekedy je jeho krycia schopnosť nedostatočná, a preto je skôr vhodný ako tónovací na vrchnú vrstvu. Aby ste predišli podobným sklamaniam pri vašich zákazníkoch, môžete použiť fotografie swatch testov na prezentáciu. Ide o nanesenie produktu na vnútornú stranu predlaktia tak, aby ste videli, aké je pigmentovanie výrobku a ako vyzerá na určitom tóne pleti. Tento spôsob sa využíva najmä pri dekoratívnej kozmetike – očných tieňoch, rúžoch či linkách. Samozrejme, lak na nechty je lepšie prezentovať na nechtoch a nefarbiť si zbytočne pokožku.
Športové pomôcky
Opäť tu máme typ produktu, ktorý môže veľmi dobre zažiariť vo videoformáte. Súbor cvikov, ktoré sa dajú robiť s posilňovacou gumou alebo masážny valec, na ktorom si vie zákazník uľaviť od napätých svalov? Pridať akčné fotografie v pohybe s použitím vašich pomôcok môže len pomôcť predaju.
Záľuby a dielňa
Ak radi maľujete, určite si radi pozriete swatch testy ceruziek či farieb na plátno. Ako však na fotografiách využiť tavnú pištoľ či pásovú brúsku? Veľmi ľahko. Prezentujte výsledky práce, ktoré vzniknú vďaka týmto pomocníkom. Nemusí ísť o projekt za tisíce. Pokojne stačí detail obrúsenej drevenej dosky na starom stole. Ukážte, že výsledky s pásovou brúskou budú oveľa estetickejšie než za použitia šmirgľového papiera.
Sledujte nás na Instagrame a Facebooku!
Máte záujem o produktovú fotografiu?
Pokiaľ máte záujem o produktovú fotografiu vašich výrobkov na webovú stránku, sociálne siete či letáky, kontaktujte nás telefonicky alebo emailom. Tešíme sa na spoluprácu!