Tvorba loga je kreatívny proces, pri ktorom netreba zabúdať na rozličné aspekty. Na čo všetko sme mysleli my, keď sme vytvárali logo pre značku módnych popruhov na telo?
Čo je logo a na čo sa používa?
Logo je grafické označenie spoločnosti či organizácie, ktoré používa na svojich produktoch či dokumentoch. Malo by danú spoločnosť charakterizovať a prípadne odrážať pole jej pôsobnosti či myšlienku samotného podnikania. Logo by malo byť dostatočne zaujímavé, aby oslovilo na prvý dojem potencionálnych zákazníkov. Netreba však zabúdať na to, že aj logo je súčasťou firemnej identity, preto by ju malo vhodne reprezentovať či dopĺňať.
Tvorba loga pre Harnessky
Pri vytváraní loga pre módnu značku Harnessky sme vychádzali z viacerých hľadísk. Harnessky sú ručne robené popruhy na telo z rôznych materiálov. Každý jeden kus prejde skúsenými rukami remeselníkov z kožiarskeho či krajčírskeho odvetvia. Z tohto dôvodu sme v logu vyzdvihli ručnú výrobu tým, že sme zvolili ručne písaný nápis Harnessky. Nevyužili sme však žiaden existujúci font, ktorý nájdete bežne v grafických editoroch, ale kaligrafický návrh na mieru napísaný na obyčajnom kancelárskom papieri. Ten sa potom preniesol do digitálnej podoby, aby ho bolo možné umiestňovať na web stránku, Facebook či Instagram.
Farby loga pre Harnessky
Kvôli jednoduchosti sme ako logo ponechali iba názov značky. Farebnú tonalitu sme zvolili elegantnú čierno-bielu. Biely nápis Harnessky na čiernom podklade je z používateľského hľadiska dobrou voľbou, pretože tmavý podklad je šetrnejší pre ľudské oči pri prezeraní na displejoch. Pre umiestňovanie na tlačoviny sme navrhli používať invertovanú verziu – čierny nápis na bielom pozadí. Šlo najmä o praktické dôvody, keďže väčšina dokumentov sa tlačí na biely papier.
Umiestnenie loga
Pri tvorbe loga však netreba zabúdať na jednoduchosť, a to nielen kvôli zapamätateľnosti, ale aj umiestňovaniu na produkty a reklamné predmety. Napríklad v prípade fashion brandu Harnessky sa jedná o razenie loga na kožené popruhy. Ide o atypickejšie miesto so špecifickými vlastnosťami. Bolo treba zvážiť rozmery samotného popruhu a tiež možnosti výroby samotnej raznice. Pre zákazníkov by bolo mätúce, ak by na výrobkoch našli rozdielne logo, a to by v konečnom dôsledku mohlo poškodiť brand.
Pozrite sa na to, aké krabice s vlastnou potlačou sme navrhli pre Harnessky.
Sledujte nás na Instagrame a Facebooku!
Máte záujem o tvorbu loga?
Ak máte záujem o logo alebo o iné grafické práce, kontaktujte nás telefonicky alebo emailom. Tešíme sa na spoluprácu!